Pazaryerleri ve E-Ticaret Entegrasyonu

e-ticaret

E-ticaret entegrasyonu, günümüzde her geçen gün biraz daha popüler hale gelen e-ticaretin olmazsa olmazlarından biridir. Entegrasyon sayesinde bu süreçteki birçok işlem çok daha kolay ve etkili bir şekilde yapılabilir.

Pazaryeri Nedir?

İnternetin gelişmesi ve yaygınlaşması ile birlikte yaşamın birçok alanı bahsedilen durumdan etkilenmiştir. Etkilenen alanlardan birisi de ticaret olmuştur. İnternet ile birlikte ortaya çıkan e-ticaret, insanların alışveriş alışkanlıklarını değiştirmiştir. Ülkemizde ve dünyada payı, her geçen gün biraz daha artmaktadır. E-ticaret ile birlikte hayatımıza pazaryeri kavramı da girmiştir.

Pazaryeri; satıcılar ile alıcıların bir araya geldikleri ortamlardır. Bu ortamlarda alıcılar, satışta olan ürünlere kolay şekilde ulaşabilir ve beğendikleri ürünler için sipariş oluşturabilir.

Pazaryerleri, dünyada ve ülkemizde e-ticaretin en yoğun yaşandığı alanlardandır. Ülkemizde popüler olan pazaryerlerinden öne çıkanlar; N11, HepsiBurada, Amazon ve Gittigidiyor şeklinde ifade edilebilir.

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, elektronik ticaret kavramının kısaltılmış halidir ve dijital (sanal) ortamda yapılan ticaret anlamına gelir. Burada satışa konulan mal ve hizmetlerin tanıtımları bir web sitesi üzerinden yapılır. Alıcılar internet üzerindeki görsellere ve bilgilere göre istedikleri ürünleri alabilirler. Ödemeler, pazarlama, tanıtım ve benzeri hususların tamamı internet üzerinden yapılır.

Dünya genelindeki toplam ticaret içerisinde e-ticaretin payı her geçen gün biraz daha artmaktadır. Yakın gelecekte payının %40-50’li seviyelere kadar gelebileceği tahmin ediliyor. Bu durum işletmelerin hızlı bir şekilde bu alanda da yerlerini almalarını adeta zorunlu kılıyor.

E-Ticaret Sitesi Nedir?

Tüketiciler ile satıcıları (işletmeleri) bir araya getiren ve online alışveriş yapılmasına imkan veren web sitelerine e-ticaret sitesi denir.

Bu tür sitelerde satışa hazır olan ürünler yayınlanır ve online ödeme sistemleri yer alır. Böylece tüketiciler beğendikleri ürünleri istedikleri zaman satın alabilir ve online olarak ödemelerini gerçekleştirebilir.

Entegrasyon Nedir?

Entegrasyon, kelime anlamı olarak bütünleşme ve bir araya gelme olarak karşımıza çıkar. Entegrasyon, günümüzde birçok alanda kullanılan bir kavramdır ve e-ticarette ciddi anlamda yer tutar ve önemlidir.

Entegrasyonun e-ticarette ne kadar önemli olduğunu anlamak için yazımızı incelemeye devam edebilirsiniz.

E-Ticaret Entegrasyonu Nedir?

E-ticaret entegrasyonu, farklı yazılımların bir araya gelerek, birbirleri ile uyum içerisinde çalışması ve işlevlerini yerine getirmesidir.

E-ticaret entegrasyonu, özellikle işletme sahipleri (satıcılar) açısından büyük bir öneme sahiptir. Entegrasyon sayesinde birçok işlem daha kolay bir şekilde yapılır. Hatta bunların önemli kısmı otomatik olarak yazılımlar ile yapılır. Bu durum ise işletme sahiplerinin önemli maliyetlerden kurtulması ve zamandan tasarruf etmesi demektir. E-ticaret entegrasyon hizmetlerimizden yararlanarak siz de bu avantajlardan yararlanabilirsiniz.

Pazaryeri Entegrasyonu Nedir?

Pazaryeri entegrasyonu, ilgili pazaryerinden satış yapan işletme sahiplerinin işlemlerini tek bir ekrandan yönetmelerine imkan veren sistemdir. Bu sistem, satıcılara önemli kolaylıklar sağlar.

İnternet ortamındaki pazaryerlerinin sayısının artması nedeniyle işletme sahipleri, ürünlerini birden fazla pazaryerinde satmaktadır. Birden fazla olan pazaryerindeki işlemlerin tek tek kontrol edilmesi, hem zaman hem de dikkat gerektirir. Pazaryeri entegrasyonu ile satıcılar, farklı pazaryerlerindeki işlemlerini tek bir ekrandan takip etme imkanı yakalar. Bu imkanları yakalamak için entegrasyon konusunda sahip olduğumuz deneyim ve uzmanlıktan yararlanabilirsiniz.

Pazaryeri ve e-ticaret entegrasyonu sayesinde satıcıların yapabilecekleri farklı işlemler vardır. Bu işlemler ve bunlara ilişkin detaylar genel olarak şu şekildedir:

  • Ürün Yükleme

Bütün ürünlerin her pazaryerine tek tek yüklenmesi hem zaman hem de işgücü kaybına neden olacaktır. Ayrıca pazaryerlerinin farklı yapıda olması, ilgili işlemleri zorlaştıracak ve belki de karmaşık bir hal almalarına neden olacaktır.

Pazaryeri entegrasyonu sonrasında XML, Excel ve API gibi farklı yöntemlerden uygun olanlar tercih edilerek ürün yükleme işlemi bütün pazaryerlerine toplu veya manuel olarak yapılabilir. Böylece işlemler için uzun zaman ve yüksek işgücü gerekmez.

  • Ürün Güncelleme

Ürünlerin otomatik olarak güncellenmesi, hatalı satışları engeller ve işletmenin imajının olumsuz etkilenmesinin önüne geçer.

Satış yapılan bütün pazaryerlerinin entegrasyon ile senkronize hale getirilmesi, fiyat ve stokların hızlı ve toplu şekilde güncellenmesine imkan verir. Böylece hatalar kolayca ortadan kaldırılabilir ve satış süreci daha etkili şekilde yönetilebilir.

  • Ürün Listeleme

Entegrasyon sistemi içerisine eklenen ürünlerin pazaryerlerinin tamamında veya belirlenenlerde listelenmesi anlamına gelmektedir. Listeleme işlemlerinde bazı kuralların ve kriterlerin belirlenebilmesi, işletme sahiplerinin ürün listeleme süreçlerini daha rahat bir şekilde yönetmelerine imkan vermektedir. Aldığınız entegrasyon hizmeti sonrasında listeleme işlerinizi, istediğiniz kurallara ve kriterlere göre rahatlıkla yapabileceksiniz.

Örneğin; ürün listelemesi yaparken stok sayısı belli bir rakamın altına düşen ürünleri listelemeyebilirsiniz. Bu tür kriter ile listeleme sürecini sizin için oldukça kolay hale getiriyoruz.

  • Sipariş Takibi

Entegrasyon hizmetlerimiz sayesinde bütün platformları tek bir ekrana bağlar ve siparişlerin bu ekrana düşmesini sağlıyoruz.

  • Fatura ve Kargo Etiketi Hazırlama

Siparişlerin faturalarını tek bir ekrandan yönetebilir ve kargo entegrasyonu ile kargoya dair işlemleri de yine tek bir ekrandan yapabilirsiniz.

  • Müşteri Mesajlarının Yönetilmesi

Farklı pazaryerlerindeki müşterilerin size göndermiş olduğu mesajları tek bir ekrandan yönetmenizi sağlıyoruz.

  • Stok Takibi

Farklı pazaryerlerinden yapılan satışlar sonrasında diğer pazaryerlerindeki stokların tek tek ayarlanması gerekiyor. Bu noktada pazaryeri entegrasyonundan yararlanarak tüm platformlar için stok takibi yapabilmenizi sağlıyoruz. Böylece satışa ilişkin hata risklerini minimize ediyor ve işletme prestijinizi koruyoruz.

  • Raporlama

Satış analizi raporlamaları ile satışlara ilişkin verileri görmenizi sağlıyoruz. Böylece bundan sonraki planlamalarınızı daha etkili yapmanıza katkı veriyoruz.

Dijital pazarlama konusunda ve markanızın itibarını yükseltecek, mesajını daha kaliteli bir şekilde iletmesini sağlayacak marka kimliği tasarımı ile hemen harekete geçin!

Size özel seçeneklerin neler olduğunu daha yakından öğrenin!